Cechy dobrego copywritera

Udostępnij na:
copywriter cechy

Copywriter to osoba, która tworzy teksty zarówno reklamowe, marketingowe, zapleczowe, na blogi, ulotki, ogłoszenia… wszędzie tam, gdzie słowo pisane jest istotne dla odbiorców. Dla niektórych praca marzeń. Bo czy może być coś przyjemniejszego, łatwiejszego niż usiąść przed kartką wirtualnego papieru i tworzyć kreatywne teksty? Nie wychodząc z domu zarabiać pieniądze i to często nie takie małe? Pisać każdy może, ale czy każdy może zostać dobrym copywriterem?

PISAĆ KAŻDY MOŻE…

trochę lepiej, trochę gorzej. Lecz dobry copywriter zalicza się raczej do tych lepiej piszących. Autor tekstów musi znać zasady poprawnej pisowni. Co więcej podczas tworzenia, zleceniodawca liczy na jego wyjątkową kreatywność i łatwość w wyrażaniu myśli. Jak więc opisać w różnorodny sposób dziesięć, podobnych silników? Dobry copywriter poradzi sobie z każdym zadaniem! Inwencja, pomysłowość, szybkość w przyswajaniu tematów i pozyskiwaniu nowych informacji – tego oczekujemy po copywriterach!

Nieokiełzana kreatywność? To nie za dobry znak. Często zleceniodawcy wyznaczają swoje wytyczne, których copywriter musi się kurczowo trzymać. Nie wystarczy pisać dobrze, liczy się również praktyka i sprawne posługiwanie klawiaturą. Ci najlepsi, najbardziej doświadczeni twórcy tekstów, potrafią pisać niemal z zamkniętymi oczami.

PIERWSZE TEORIA, POTEM PRAKTYKA

Wszystko rządzi się swoimi prawami. W wirtualnym świecie wyszukiwarki również stawiają pewne wymogi, aby uznać tekst za naprawdę dobry i wartościowy dla czytelników. Nie wystarczy napisać kilka interesujących zdań, aby okazało się, że to co robimy (piszemy) ma sens. Cechą dobrego copywritera jest znajomość pozycjonowania, marketingu. Taka osoba przyswoiła sobie podstawowe zasady SEO, a także wie z jakich elementów powinien składać się dobry, przekonujący opis produktu. Niestety, w każdej pracy potrzeba czasu, cierpliwość, praktyki, aby stać się kimś cenionym – podobnie jest z zawodem copywritera.

teksty reklamowe

 

PODĄŻAJ DO CELU!

Cechami dobrego copywritera są: otwartość i komunikatywność. Początki wcale nie są proste (póki nie zdobędziemy doświadczenia, nasze wynagrodzenie nie zalicza się do najwyższych). Pozyskiwanie nowych zleceń często wiąże się z setką wysłanych wiadomość, portfolio, na które często nie otrzymujemy odpowiedzi. W tym zawodzie liczy się ogromna cierpliwość, ale i przekonanie o własnej wartości, podążanie do wyznaczonego celu. Dobry copywriter potrafi w pozytywny sposób zaprezentować swoją osobę i umiejętności. Nie ma problemu z odpisywaniem na często monotonne, irytujące e-maile. To osoba, która uwielbia kontakt z ludźmi i jest świadoma, że bez nich nie byłoby tej pracy.

JAKIE JESZCZE CECHY POWINIEN POSIADAĆ DOBRY COPYWRITER?

To zawód dla osób rzetelnych, terminowych i systematycznych. Jeśli trudno nam skończyć rozpoczętą pracę, a wyznaczony termin wydaje się absurdalnie krótki, nie potrafimy odpowiednio rozplanować dnia i nie zawsze zlecenie staje się priorytetem – to niekoniecznie praca dla nas. Dobry copywriter zawsze wywiązuje się ze zlecenia, nawet gdy w danym momencie zabraknie weny! Ponadto jest osobą o mocnej psychice, która nie poddaje się przy pierwszym upadku, nie płacze przy słowach krytyki, a każdą porażkę przeobraża w nawóz do sukcesu.

Aleksandra

Aleksandra

Z zamiłowania posiadaczka kota Pandzio. Z zawodu właściciel sklepów internetowych. Posiada sporą wiedzę z zakresu e-commerce, oraz trendów modowych. Zawsze uprzejma, pomocna, oraz otwarta na nowe wyzwania stawiane przez branże marketingu internetowego

Komentarze