Udostępnij na:

W hierarchii tekstów SEO zobaczymy, że teksty zapleczowe znajdują się między preclami, a artykułami. Od precli różni je przede wszystkim długość i treść, która powinna być atrakcyjna nie tylko dla internetowych robotów, ale również dla czytelnika. A od artykułów? Fakt, że nie wymagają specjalistycznej wiedzy, nie są aż tak czaso- i pracochłonne. Zapotrzebowanie na teksty zapleczowe jest ogromne, dlatego stały się najłatwiejszą możliwością dochodów dla copywriterów.

W jaki ceku piszemy teksty zapleczowe?

Teksty zapleczowe tworzone są głównie po to, aby odpowiednio wypozycjonować stronę w internetowej wyszukiwarce. Wysokie miejsce jest gwarancją sukcesów, większej ilości potencjalnych klientów. Jedną z metod pozycjonowania jest tworzenie dłuższych, ciekawych dla czytelników, prostych, poprawnych i prawidłowo wyedytowanych tekstów, w które umieszone zostają linki do odpowiedniej strony (głównej). To właśnie opisywane teksty zapleczowe. Często tworzone do witryn internetowych (pod zaplecze pozycjonerskie), które powstają wyłącznie po to, aby zamieszczać w nich teksty i link do strony docelowej. Teksty zapleczowe są pionkiem w wirtualnej grze o pierwszą stronę wyszukiwarek.

Treść i edycja tekstów

Przygotowana treść zapleczowa może nie wymaga specjalistycznej wiedzy, ale powinna być przejrzysta, poprawna pod względem ortograficznym, interpunkcyjnym i gramatycznym, a także wzbogacać o jakąkolwiek wiedzę. Tekst ma za zadanie pozycjonować, dlatego niezbędne będzie umieszczenie w nienachalny, naturalny sposób słów, fraz kluczowych, tytułów i podtytułów. Tworząc teksty zapleczowe trzeba pamiętać, że różnią się w znaczny sposób od precli. Nie są ciągiem, często nikomu niepotrzebnych zdań, a eleganckim, sformatowanym, obszerniejszym (od 2000 do 3000 zzs) ciekawym tekstem. Ciekawym nie oznacza specjalistycznym. Jakość treści zaliczana jest najczęściej do niskich, średnich. Najlepsze teksty zapleczowe uwielbiają pogrubienia, punktowania, akapity, trójpodział (wstęp, rozwinięcie, zakończenie), a także różnego rodzaju grafiki.

Słowa kluczowe i linki sponsorowane

Teksty zapleczowe są podstawą do zamieszczenia słów kluczowych i linków docelowych. Copywriterzy często popełniają błędy wstawiając dużą ilość słów w sposób nienaturalny, rażący oko, utrudniający czytanie. Dobry tekst charakteryzuje się wcześniejszym zaplanowaniem. Frazy powinny być odmieniane, płynnie, naturalnie wplatane w tekst, a linki sponsorowane wstawiane w odpowiednim, logicznym dla całości miejscu.

slowa kluczowe

Teskty synonimizowane czy teksty zapleczowe?

Firmy często zastanawiają się jak odpowiednio wypozycjonować swoją stronę. Czy wybrać dłuższe, unikalne, bogatsze merytorycznie teksty (teksty zapleczowe), a w związku z tym droższe? Czy skupić się na tanich, często bezsensownych preclach (teksty z synonimami) i rozmieszać je gdzie tylko się da? Niestety, często wygrywa tańsza opcja, a internetowa przestrzeń staje się osaczona przez niewartościowe zdania.

Aleksandra

Aleksandra

Z zamiłowania posiadaczka kota Pandzio. Z zawodu właściciel sklepów internetowych. Posiada sporą wiedzę z zakresu e-commerce, oraz trendów modowych. Zawsze uprzejma, pomocna, oraz otwarta na nowe wyzwania stawiane przez branże marketingu internetowego

Komentarze