Udostępnij na:

Reklamy atakują zewsząd! W postaci ulotek, banerów, rubryczek w gazecie, telewizyjnych migawek, internetowych mailingów… i w wielu, wielu innych formach. Stały się męczącą potencjalnego klienta, zajmująco sporo czasu formą zachęcania do skorzystania z usług, kupna produktów. W marketingowym świecie zadano pytanie: jak promować w mądry, dyskretny i bardzo efektywny sposób? Na przeciw zapytaniu, postawiono jednoznaczną odpowiedź – artykuły sponsorowane.

Czym są artykuły sponsorowane?

To internetowa, prasowa forma reklamy. Zazwyczaj artykuł zlecany jest przez konkretną firmę lub agencje reklamową redaktorom, osobom zajmującej się profesjonalnym pisaniem tekstów – copywriterom. Artykuł przybiera formę informacyjną. Ma za zadanie zachęcić czytelnika do przeczytania, przekazać wiedzę dotyczącą określonego zagadnienia. Pod na pozór zwyczajnym tekstem kryje się najważniejszy przekaz – ukryta reklama. Artykuły sponsorowane w subtelny sposób promują daną: usługę, produkt, firmę. Dobry artykuł jest nie tylko profesjonalny i bogaty merytorycznie, ale sprawia wrażenie pisanego przez normalnego użytkownika sieci, a nie specjalistę. Tego typu artykuły specjalistyczne to wspaniałe rozwiązanie dla firm, które pragną wypromować się w mediach za pośrednictwem bardziej autentycznej formy reklamy. Jej zadaniem jest wzmocnienie pozycji konkretnej marki, firmy, produktu na tle konkurencji.

Artykuł sponsorowany – zawartość

Artykuły sponsorowane oprócz cennych informacji posiadają również reklamę, która przybiera formę: promującego linku, charakterystycznej grafiki, adresu firmy czy logo marki. Tekst powinien wzbudzić ciekawość w czytelniku i zareklamować w sposób lekki, dyskretny powód powstania artykułu. Całość (tekst i reklama) musi tworzyć spójność. Artykuł sponsorowany powinien posiadać tematykę podobną do promowanej usługi, produktu. Tworząc dobry tekst warto skupić się, aby był nienachalny, bez zbędnych, specjalistycznych słów, ciekawy, przyjemny w odbiorze, a czasem posiadał zabarwienie humorystyczne. Osoby tworzące artykuły sponsorowane w głównej mierze skupiają się na oczekiwaniach klienta, wskazaniu odpowiedzi na pytania, a nie koncentrują się wyłącznie na reklamie. Najważniejsze, aby subtelnie podkreślić pozytywne oblicze firmy.

Układ tekstu w artykułach prasowych

Standardowy artykuł sponsorowany złożony jest z sześciu części. Stosując się do pewnego schematu autor ma pewność, że tekst napisany jest poprawnie. Pierwszym elementem jest atrakcyjny tytuł, a następnie krótki tekst zachęcający do dalszego czytania – leda. W dalszej części artykuł tworzą: wstęp, rozwinięcie i podsumowanie. To w rozwinięciu często zamieszczane są pierwsze odnośniki do głównej strony. Ostatnim elementem jest stopka, czyli podpis, która już konkretnie zachęca do odwiedzenia strony zleceniodawcy tekstu.

Artykuł sponsorowany sukcesem firmy

Odpowiednio skonstruowany artykuł sponsorowany w fantastyczny sposób generuje ruch na stronie internetowej oraz pozwala przebić się na wyższą pozycje w wyszukiwarce. Treść wpływa na świadomość czytelników, pobudza do działania odbiorców, pomaga zbudować bazę potencjalnych klientów, a także jeśli posiada odpowiednie słowa, frazy – przyczynić się do efektywniejszych działań SEO.


Jesteś zainteresowana(y) zamówieniem tekstów sponsorowanych u profesjonalistów? – napisz do nas w dziale oferta agencji.

Aleksandra

Aleksandra

Z zamiłowania posiadaczka kota Pandzio. Z zawodu właściciel sklepów internetowych. Posiada sporą wiedzę z zakresu e-commerce, oraz trendów modowych. Zawsze uprzejma, pomocna, oraz otwarta na nowe wyzwania stawiane przez branże marketingu internetowego

Komentarze