Social Media – co to jest i czy tego potrzebuje.

Udostępnij na:
social media

Social media -czyli media społecznościowe są to portale internetowe w których pośród danych społeczności istnieje możliwość komunikacji, wymiany poglądów. Definicja Mediów Społecznościowych podkreśla rolę interakcji i dialogu między użytkownikami serwisów społecznościowych, do których zaliczają się nie tylko portale społecznościowe ale również platformy do udostępniania zdjęć takie jak – Instagram, Pinterest, blogi, fora dyskusyjne, strony pozwalające na dzielenie się opinią, a także te na których istnieje możliwość oceniania produktów i usług. Najpopularniejsze portale społecznościowe w Polsce do których przede wszystkim należy Facebook i Twitter pozwalają zaistnieć i rozwijać się zarówno osobą prywatnym, publicznym, jak i firmom, które za pośrednictwem, Fanpage Firmowego docierają do swoich potencjalnych klientów.

social media
Prowadzenie Fanpage nie jest takie łatwe

 

Jeśli nie masz Facebooka nie istniejesz- to hasło, które z pewnością każdy z nas chociaż raz słyszał. O tym jak założyć Fanpage na Facebooku nie będę pisać, bo każdy z nas już doskonale to wie.  Fanpage Firmowe na Facebooku są bardzo często zakładane, jednak obsługiwane są spontanicznie, bez strategii, bez pomysłu co wpływa zdecydowanie na brak korzyści i jeszcze częściej słabnący wizerunek firmy.

Strona Firmowa na Facebooku jest wizytówką firmy, powinna być estetyczna, przejrzysta i spójna z koncepcją firmy.  Prowadzenie Fanpage wymaga określenia założeń, czy chcemy żeby nasz Facebook Firmowy był jedynie stroną informacyjną (to założenie zdecydowanie odradzamy), czy chcemy stworzyć Fanpage w którym będą pojawiały się angażujące treści, zgodne z działaniami firmy (to jest dobra strategia). 

 

Jak prowadzić Fanpage w Mediach Społecznościowych?

Media społecznościowe są wymagające, dlatego każda osoba odpowiedzialna za stronę firmową na Facebooku musi na początek sprecyzować grupę odbiorców do której kierować będzie posty, a w późniejszym czasie targetować reklamy.  Strategia Social Media pozwoli Twojej firmie na realizacje planów biznesowych, sprzedażowych i oczywiście marketingowych. Opisane wcześniej działania są elementami social media marketingu, dzięki któremu powstają atrakcyjne profile na Facebooku, czy uwielbianym Instagramie.
Ustal komunikację z odbiorcami Twoich treści, czy będziesz podejmował interakcje w sposób luźny, koleżeński, czy chcesz startować z poziomu eksperta, zachowując zasady kultury. Warto podejrzeć konkurencję, zbadać rynek, sprawdzić jak im sprawdza się przyjęty sposób komunikacji z klientem w zakresie publikacji postów, odpowiadania na komentarze, wysyłania wiadomości prywatnych i wreszcie tworzenia kampanii reklamowych na Facebooku.
Social media marketing wymaga od nas określenia konkretnych celów, które zrealizujemy poprzez podejmowanie działania w social mediach. W zależności od typu FanPage, od branży jaką zajmuje się dana firma określać będziemy cele do których mogą należeć : zwiększenie sprzedaży, zwiększenie zasięgów, promowanie danej idei, zdobycie leadów, a także zdobycie dodania produktów do koszyka, wyświetleń filmów czy przejść na stronę.
Oczywiście to dopiero początek…należy zadbać o odpowiedni content, pamiętać o zdjęciach i uwielbianym przez media społecznościowe video.
W tym temacie mamy wiele do przekazania. Zapraszamy do kontaktu ! Zajmiemy się prowadzeniem Facebooka Twojej Firmy w sposób angażujący i budujący społeczność.

Komentarze