Udostępnij na:
1. Nowo otwartą witrynę pozycjonujemy niewielką liczbą linków.
To jeden z najczęstszych błędów jaki popełniają początkujący petycjonerzy – zbyt wiele linków, dla nowo utworzonej strony. Zawsze należy dodawać linki systematycznie i w niewielkich grupach, cyklicznie zwiększając ich ilość w czasie.
 
2. W obrębie jednej podstrony, stosuj podobne frazy kluczowe.
Tworząc kolejne podstrony, warto skorzystać z planeta słów kluczowych Google. W ten sposób możemy wybrać kilka pokrewnych fraz które, będą opisywały naszą podstronę i właśnie na te frazy powinniśmy zdobywać linki.
 
3. Nigdy nie stosujcie niewidocznych linków.
Co mam na myśli przez hasło “niewidoczne linki”? Linki pisane czcionką w kolorze tła, czyli linki ukryte dla użytkowników, a wykrywalne tylko dla robotów google. Taka sprzeczność, niemal na 99% skutkuje narzuceniem na stronę kar od Google.
 
4. Jeśli linkujesz stronę z historią, rozdzielaj linki w przedziale czasowym.
Dodawanie większej liczby linków, zalecamy rozłożyć czasie. Dodawanie np. 1000 linków do jednej podstrony, w ciągu 1 dnia jest wysoce ryzykowne, nawet w przypadku domen z historią.
 
5. Zawsze zwracaj uwagę na zróżnicowanie stron na których dodajesz linki. Dywersyfikacja – to bardzo ważne hasło w pozycjonowaniu strony. Musimy pamiętać aby linki do strony jaką pozycjonujemy pochodziły z kilkunastu rodzajów stron: jak blogi, fora, portale krajowe, serwisy regionalne oraz wielu innych. Popadając w schemat i uczepiając stron jednego rodzaju – narażamy się na kary od Google.
 
6. Jakość linków stawiaj ponad ilość.
Założenie, że przede wszystkim liczy się liczba linków prowadzących do Twojej strony – już dawno straciła na ważności. Aktualnie linkujemy mniejszą ilością, za to z lepszą jakością. Jak zdobywać wysokojakościowe linki? Na to pytanie chętnie odpowiemy Wam w dalszych poradnikach.
 
7. Zaplecza pod pozycjonowanie własnej strony powinny być jak najbardziej “naturalne”. Jeśli myślicie o tworzeniu własnego zaplecza, pomyślcie aby wyglądało ono jak najbardziej naturalnie. Przykładowo, jeśli ma to być blog o modzie – niech posiada social media, komentarze pod artykułami, czy dane kontaktowe autorki.
 
8. Linkuj wewnętrznie, ale tylko w użyteczny dla czytelnika sposób
Linki wewnętrzne są bardzo pomocne w pozycjonowaniu, należy jednak robić je w racjonalny sposób. Linkuj w artykułach na frazy które odsyłają innych użytecznych artykułów, w taki sposób aby czytelnik łatwiej poruszał się wewnątrz serwisu.
 
9. Unikaj systemy wymiany linków.
SWL – czyli systemy wymiany linków, są narzędziem dla zaawansowanych pozycjonerów. Jeżeli dopiero zaczynasz przygodę z SEO radzimy unikać tych metod.
 
10. Pamiętaj, że jakiekolwiek działania podejmiesz, na efekty musisz zaczekać parę dni.
Pozycjonowanie jest procesem długofalowym, jeśli jednak oczekujesz efektów natychmiastowych – skorzystaj z reklam AdWords.
 
11. Linkując swój serwis nie zaniedbuj podstron: kategorii, wpisów blogowych, czy produktów.
Algorytmy Google doskonale radzą sobie ze schematycznymi działaniami początkujących pozycjonerów. Częste linkowanie na te same strony serwisu, jest bardzo ryzykowne!
 
12. Aktualizuj wiedzę w zakresie pozycjonowania.
Pozycjonowanie to branża, która ulega ciągłej ewolucji, a czasem i rewolucji. Działania, które są dziś skuteczne, za pól roku mogą okazać się efektywne w 50%, a za rok prawie nie przynosić rezultatów. Zalecamy ciągłe doskonalenie swojej wiedzy. Czytaj, czytaj, czytaj i jeszcze raz czytaj
 
13. Pozycjonowanie jest dla cierpliwych – jeśli nie masz czasu i nie potrafisz działać systematycznie, zostaw to agencji marketingowej.
Aleksandra

Aleksandra

Z zamiłowania posiadaczka kota Pandzio. Z zawodu właściciel sklepów internetowych. Posiada sporą wiedzę z zakresu e-commerce, oraz trendów modowych. Zawsze uprzejma, pomocna, oraz otwarta na nowe wyzwania stawiane przez branże marketingu internetowego

Komentarze